RSS

Monday, March 22, 2010

Doa selepas solat istikharah


Ya Allah,
sesungguhnya aku mohon Engkau memilihkan mana yang baik berdasarkan pengatahuan-Mu,
dan aku mohon keupayaan dengan kudrah-Mu
dan aku memohon kurniaan-Mu yang amat besar,
sesungguhnya Engkaulah yang berkuasa
sedang aku tidak berkuasa Engkaulah yang mengatahui
sedang aku tidak mengatahui dan Engkau Maha Mengatahui segala yang ghaib.

Ya Allah,
jika Engkau mengatahui bahawa urusan ini(sebut ape yg nk dipohon) baik untukku
dalam soal agama, kehidupan dan kesudahan urusanku,
dan dalam masa terdekat atau panjang,
 maka takdirkanlah ia untukku serta mudahkan ia bagiku,
kemudian berkatilah untukku padanya.

Ya Allah,
jika Engkau mengatahui bahawa urusan ini (sebut ape yang nk dipohon) buruk bagiku dalam soal agamaku,kehidupanku dan kesudahan urusanku,
dan dalam masa terdekat atau masa panjang,
maka hindarkanlah ia dariku dan hindarkan aku darinya
serta takdirkanlah untukku kebaikan dalam apa jua,
kemudian timbulkan rasa redaku dengannya

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright ChitRonal 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .